lördag 5 september 2020

Just nu - september



Det är nu några veckor sedan vi lade ner Kulturkollo, men vissa saker bestämde vi oss för att hålla fast vid ändå. Varandra, till exempel - vår privata facebookgrupp är fortfarande väldigt aktiv. Vi tänker oss också eventuella framtida bloggsamarbeten, typ stafetter och sånt. Och så vill vi fortfarande fortsätta med våra Just nu-lördagar, att vi första lördagen i varje månad delar med oss av vad vi sysslar med i kulturväg alldeles just nu - men nu på våra egna bloggar.

Idag är det då första lördagen i september, och alltså dags för Just nu - september. Här är mitt just nu:


Just nu läser jag:

en bok från slutet av 1990-talet, Silke av Alessandro Baricco, eftersom jag bara dagarna efter varandra fick den rekommenderad av två olika personer och såg det som ett Viktigt Tecken På En Bok Jag Borde Läsa.

Just nu läser jag också:
fortfarande håller jag på med sommarens maraton-omläsning av alla böckerna i Sagan om Isfolket. Det är oerhört förnöjsamt. Jag är på bok 20, och försöker hålla takten med att blogga om böckerna också. Jag spoilar hårt i mina inlägg (fast jag varnar först!) och har väldigt roligt när jag skriver. 

Just nu lyssnar jag:
Tystad som är en fiktiv dokumentärserie av Åsa Anderberg Strollo och Lisa Bjärbo. Den är gjord som en radiodokumentär om ett terrordåd på Arlanda, gjord av pojkvännen till en av de misstänkta till terrordådet. Det är alltså dramatiserat med skådespelare och ljudeffekter, och jag gillar det skarpt. Har precis lyssnat på 5 avsnitt av 8. Du hittar serien på Storytel.

Just nu längtar jag:
efter att fjärde boken i Brandon Sandersons mega-storverks-serie The Stormlight Archive som släpps i november och kommer heta Rhythm of War. Såååå lagom till julledighet, liksom?!



Alla kan såklart hänga med på just nu-utmaningen på egen blogg eller instagramkonto! 
Fler just-nu-inlägg hittar du hos Linda, Helena, Ulrica och Anna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar