tisdag 21 februari 2017

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

Här har varit tyst några dagar. Den som har lidit mest av det är troligen jag själv, särskilt som det beror på att jag har legat nedbäddad och synd om med influensa. Jag är nästan aldrig sjuk, så jag ska inte sätta igång och gnälla något vidare om hur synd om mig det har varit, men detta: jag hade så mycket feber att jag inte orkade läsa.

Jag. Orkade. Inte. Läsa.

Vad är väl digerdöden mot det, va??

Men när jag legat där och ynkat mig ett antal timmar testade jag att bara lyssna på ljudbok. Och det funkade alldeles utmärkt, jag som annars aldrig bara kan lyssna på ljudbok rätt upp och ned utan att samtidigt göra något annat.

Och det jag hade igång i telefonen var då tredje boken om Harry Potter, läst av Stephen Fry: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban. 

Hell dig, Stephen Fry. Du är bara bäst. Ja, jag har tjatat om det här och där, men det tål att sägas igen. När du bär mig, Harry, Padfoot, Wormtail, Moony och Prongs till Hogsmeade på en Thunderbolt och får mig att ännu en gång vara med om hur Sirius Black blir rentvådd, när du bär mig och allt detta genom fyrtio graders feber - då är det bara att buga sig. Tack!

Jag skulle för övrigt vilja äga en Marauders Map över skolan där jag jobbar som skolbibliotekarie. Tänk att direkt kunna hitta rektorn! Vaktmästaren! Lärarna! varje gång jag behöver dem! Eller... ja! eleverna med sena böcker!? Wooohaaaaa, vilken grej, oövervinnerliga skolbibliotekarien på språng genom korridorerna, alltid steget före...! Särskilt om jag också ägde en sån däringa time turner Hermione nästan går in i väggen med hjälp av.

Titel: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Serie: Harry Potter #3
Författare: J.K. Rowling
Ljudbok - uppläsning: Stephen Fry
Utg år: 2016
Förlag: Bloomsbury Publishing PLC
Köp den till exempel här eller här

4 kommentarer:

  1. Är så jag vet att jag är riktigt dålig - när jag är hemma en hel dag och inte ens velat öppna en bok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då vet man att man är sjuk... 😱

      Radera
  2. Vi har faktiskt en sådan app på jobbet som visar var folk är i byggnaden. Fast tror den används begränsat, det är enklare att bara ringa eller messa ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu när du skrev om den där appen fick jag creeps av tanken... OK att jag får veta var andra är - men att de vet var JAG är hela tiden?? Huuuu...

      Radera