lördag 8 oktober 2016

Det är inte ett I-landsproblem. Det är mycket värre - det är ett BOKNÖRDSPROBLEM

I morse var det dags att börja på en ny bok eftersom jag avslutade fantastiska Six of Crows (Bardugo) sent i går kväll (snart i ett blogginlägg nära dig...). Och eftersom jag för någon dag sedan skrev ett långt och hyfsat meganördigt inlägg om Mary Balogh för Kulturkollos Dröm, längtan och fluffvecka (det publiceras i morgon söndag) blev jag så Mary Balogh-sugen att jag kastade mig in i hennes Simply Magic och vid frukosten befann mig i södra Englands landsbygd. Helgen skulle gå i romantikens tecken.

Men. Sedan följde ett antal timmar ute i skogen och med en iskall orienteringstävling, och som alla vet finns det bara ett sätt att bota något sådant: med ett långt och varmt bad i badkar. Med en bok. Fast nej, inte med Mary Balogh?! Den har jag på min Kindle, och min Kindle har inga badkläder (hallå? familj? jag önskar mig ett vattentätt (svindyrt) fodral till min Kindle till min stundande födelsedag...) så därför fick den snällt vänta utanför badrummet. I badet tog jag i stället med mig Meg Rosoffs Jonathan bortom all kontroll i vanlig pappersboksform. Och kärlek uppstod efter bara några sidor... Den Där Känslan, ni vet, Bok Att Älska.


Jaha. Så nu har jag problem. TVÅ böcker jag precis påbörjat och precis gripits av stora bokslukarsuget av. Vilken väljer jag? VILKEN??

(*blir så konfys att hon går och bloggar om eländet i stället, samt laddar ner Matt Haigs Människorna som e-bok på mobilen och börjar förvirrat läsa den i stället*)

2 kommentarer:

  1. Så... nu har du alltså tre fantastiska böcker påbörjade ;)

    SvaraRadera