måndag 22 september 2014

Måndag kväll. Måndag?! Vad hände med fredag? Och de två dagarna jag vet borde ha kommit däremellan?

Jo - det är ju så att jag ska på bokmässan om...ja, några timmar eller futtiga dagar eller så. Och att det där egentligen inte är min grej, fast just i år längtar jag dit väldigt mycket?

Klart att jag då sitter och lusläser andras bloggar nu om Allehanda Förberedelser Inför Bokmässan (typ choklad, skor, väska kontra ryggsäck, nagellack och allt det där). Och att jag ska försöka göra något slags tidsschema över platser jag borde vara på, som jag sedan ändå helt kommer att misslyckas med att följa pga stress/trevligare saker att göra/för-mycket-folk-panik/akut godissug.

Kulturkollo är bokmässepeppen i gång i stor stil, med boktips från mässaktuella författare, med inlägg om hur vi kulturkollare tänker oss spendera bokmässan (erfaret glida runt alt. smyga oss undan för att andas i påse). Själv skriver jag ett inlägg om hur jag egentligen gillar det här med att lyssna på författare.

Men det allra bästa jag hittills läst om Bokmässan? Det är Bokbabbels gif-inlägg om hur det går till på bokmässan. Mycket pedagogiskt. Sanslöst roligt - du måste kolla in det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar