torsdag 19 mars 2015

Kan vi införa en extra veckodag, tack?

- Men, Carolina, hur gick nu det här till? Vad hände med "ska inte ha några bokhögar, i fortsättningen ska jag bara ta hem max två böcker åt gången"? Va? Nu såg jag minsann att med dagens tre har du dragit ihop den här, menar de här boktravarna. Hur tänkte du nu?

- Eh. Jo. Hjärtblad är ju en bokcirkelbok. Lady Susan också. Och Anna och den franska kyssen ska jag skriva om nästa vecka på Kulturkollo. Så de måste liksom ligga där. Och, just det ja, Skymningsporten ska vi diskutera på Kulturkollo rätt snart, den också.

- Jaha. Men du har ju flera böcker som väntar på din Kindle också? Och jag ser böcker om halva världar och röda pyramider, fan och hans moster i de där högarna. När hade du tänkt läsa dem, va?

- Nätterna? Och så är det rätt mycket ledigt kring påsklovet? Och så ska jag åka tåg i helgen. Då hinner man läsa mycket. Och jag var bara tvungen att ta hem Den unga eliten och Järnprovet, för de låg och skrek på mig där på jobbet, faktiskt. Och så är det dessutom alla andra bokbloggares fel, det här. Åtminstone två av böckerna. Jag ger dig solen och Himlen börjar här älskas ihjäl av alla bokbloggare, så det kändes som ett krav att läsa dem annars klarar jag inte bokbloggarbeviset, liksom.

- Du är oförbätterlig. Helt hopplös, faktiskt. Kan vi snälla införa två-böcker-i-taget-regeln efter de här?

- Jadå, absolut! Två i taget, var det. Och inte fylla min Kindle heller. Det är viktigt att inte känna sig stressad av sin läsning. Mycket viktigt. (men jag ville bara låna hem Oryx och Crake i god tid eftersom det snart ska bokcirklas om den också i min absoluta närhet)


6 kommentarer:

  1. Och så kommer du ihåg nu att läsa Himlen först och Solen sen! Extremt viktig regel. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, sir! *hälarna ihop, gör ståtlig honnör*

      Radera
  2. Haha jag känner såå igen mig i resonemanget, även om jag ännu inte har testat att införa regler för mig själv. Men jag har upptäckt att jag nog borde..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hittills aldrig lyckas hålla några regler, men någon gång, så! :)

      Radera
  3. Åh, Anna och den franska kyssen har jag väntat på ett bra tag. Den vill jag verkligen läsa snart. Och, det är alltid lika svårt att komma hem från bibblan utan några "extra" böcker. Även om man så bara ska slinka in och lämna tillbaka böcker så nog fasen kommer man ut med ett par nya i famnen. Ja jisses!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var verkligen toppen, har läst den nu!
      Och ja, tur att det är gratis att låna böcker (även om ryggen och axeln inte riktigt tycker samma) :)

      Radera