måndag 3 december 2012

De däringa ismänniskorna...?

Gång på annan stöter jag på dem. Isfolket. Alltså de där triljonerna böckerna Sagan om Isfolket av Sandemo. Jag har inte läst dem. Minns dem från bokhandeln när jag var liten där de stod i en imponerande rad.

Och nu dyker de upp lite här och var, som något många har läst och nästan i hemlighet älskat och läst om och haft sig. Senast dök de nu upp i en kommentar till Fiktiviteters adventskalender "lucka 3" om nöjesläsning.

Jag, som under många perioder i mitt liv gottat/grottat ner mig i Barbara Cartland-romaner och verkligen vältrat mig i det som någon slags guilty pleasure. Har jag alltså missat något bra här?

Borde jag ta tag i att läsa alla böckerna om Isfolket? Går de ens att få tag på längre??? Jag har en uppkommande julledighet som jag tänker slänga alla "borde och måste" överbord på och bara läsa sånt som roar mig.

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig läst dessa men alla som jag känner som läst dem säger att dom är så fantastiskt bra. Som du säger, man kanske borde läsa dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bett min sambo om de fem första böckerna i julklapp (såg att de finns på AdLibris för 39:- styck). Så är det inte mina pengar som spenderas om jag inte gillar dem ;)

      Radera