onsdag 26 december 2012

Deep in the träsk

Hmmm...va? Skriva nya inlägg? Nä, jag läser...

Jag har läst ett par böcker nyligen jag borde skriva om. Det kommer, det kommer, men jag håller jul. Och jag fick fem böcker av min oäkte make i julklapp. Nämligen de fem första böckerna i Sagan om isfolket, de där som jag nyligen skrev om att jag nog borde testa, att jag nog har missat något här i livet bara för att jag trodde det var Dålig Litteratur.

Jag är nu inne på tredje boken, som heter Avgrunden. Detta är precis och exakt vad jag behövde i mitt liv just nu: äkta lustläsning. Jag läser och läser och läser och njuter, och ja, jag kommer troligen att läsa alla 47 böckerna. Möjligen med ett eller annat uppehåll. Jag kommer inte att skriva om dem i bloggen (men hallå, hur kul blir det ungefär vid inlägg nr 23 om Sagan om isfolket...?). Inga krav alltså, bara ren och skär underhållning för mig. Och om jag gillar det? Det är handling. Det är riktigt uruselt korrekturläst (många norska ordvändningar/stavningar finns kvar). Det är snabba lösningar. Det är kärlek. Det löser sig. Och ja, jag gillar det väldigt, väldigt mycket.
*häller upp mer ostbågar och vin och suckar förnöjt*

2 kommentarer:

  1. Ah, en ostbågsfrände?

    Jag känner också, mer och mer, att jag missat något i min litterära bildning eftersom jag inte läst de här böckerna. Får se om jag tar tag i bristen någon gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja, ostbågar är mitt största gissel och mitt fördärv...

      Radera