fredag 11 april 2014

Ingen...hur menar du nu?

Härlig (regnig) fredag och påsklov om hörnet! (eller, ja, jag ska jobba, fast inte hela dagar och det är så himla skönt att jobba några dagar när skolan har lov) En liten jerka passade bra, tyckte jag. Annika frågar:

Har du någonsin råkat ut för att du inte alls känner för att läsa någon av de böcker som står i din bokhylla? Om ja, vad gjorde du åt det? Om nej, tror du att det någonsin kommer att hända dig?

och det här är jag så främmande till att jag faktiskt först inte förstod frågan. Jag läste den som "har du råkat ut för att du inte känner för att läsa någon bok i din bokhylla" alltså att jag skulle ha en särskild bok ståendes som jag inte vill läsa. Mitt svar då var förstås att "ja, då slänger jag väl den?" och undrade hur konstigt det var med det?

Men sen läste jag några andra bloggars jerkasvar och insåg att det var fråga om att inte vilja läsa någon enda bok av alla som står i bokhyllan...och då fick jag nästan sätta mig ner en stund. Har jag råkat ut för det? Någonsin???

Nej. Aldrig.

Så enkelt är det.


28 kommentarer:

  1. Vad skönt att vi i alla fall är två :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja - inga problem med läsningen för oss i alla fall.

      Radera
  2. Jag råkar ut för det jämt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du nog för lite böcker hemma :)

      Radera
  3. JA jag missuppfattade nog med MEN kasta böcker får man inte göra....skänk bort de till bättre behövande istället =)
    Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch - det får man visst. Om de är riktigt dåliga. Fast varför skulle de finnas i min hylla då i och för sig?

      Radera
  4. Har aldrig hänt mig heller. Men så ser jag i regel till att ha ett par hundra olästa böcker hemma....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fuskar förstås med att lägga alla låneböcker framför de andra i hyllan - så förblir de egna olästa.

      Radera
  5. Haha ja visst har man någon bok i bokhyllan som stått där länge länge men jag hoppas att jag även kommer ge den en chans för en dag kanske jag ratar den och skulle älska den en annan. vissa grejer får man inte tvinga fram utan ge lite tid :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del böcker har jag köpt för att de är fina...Dem kommer jag inte att läsa men faktiskt inte heller att slänga.

      Radera
  6. Låter skönt. Själv råkar jag ut för det lite då och då, men inte så ofta och i alla fall inte länge.

    SvaraRadera
  7. Jag var också lite konfunderad först men jag har samma svar som du: nej!

    SvaraRadera
  8. Har inte heller råkat ut för det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det finns alldeles för många bra böcker.

      Radera
  9. Jösse va bra, jo jag råkar ut för det då och då, jag är väl för ombytlig.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men då verkar det som att du har något annat att syssla med en tid?

      Radera
  10. För min del så tar jag gärna läspaus ibland.

    SvaraRadera
  11. För mig händer det någon enstaka gång, men då finnd det ju alltid annat att göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör det ju förstås. Fast jag brukar aldrig hinna göra så mycket annat för böckerna håller mig fast.

      Radera
  12. Väldigt väldigt sällan det händer här, och då håller det sällan i sig länge :)

    SvaraRadera
  13. Klart man har flera böcker som man skulle vilja läsa om! Alla skönlitterära böcker i bokhyllan har jag förvisso läst, men där finns också en och annan facklitt som jag råkat impulsköpa på bokreor (och som fortfarande står olästa) Numera köper jag dock bara böcker som jag läst och som jag vet att jag kommer att läsa om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läsa om böcker är en himla bra grej att sticka emellan med när den andra boken man läser känns trög. Jag har också massor av potentiella omläsningsböcker i min hylla.

      Radera
  14. Jag har inte alltid lust på alla böcker i min hylla, men vanligtvis brukar det åtminstone finnas minst en som lockar mig. Bara inte just nu, eftersom jag har utmattningsdepression...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt! Hoppas du snart får orken tillbaka.

      Radera