måndag 28 april 2014

Jag kunde inte hålla mig

Det var bara några dagar sedan jag avslutade A Feast for Crows och var frustrerad. Sen var tanken att jag skulle plöja några andra böcker som låg hemma i hyllan och skrek på mig. We Have Always Lived in the Castle klarade jag av (inlägg kommer snart), och en new-york-sex-romance snabbläste jag på en kväll...men sen kunde jag inte hålla mig längre. Jag var bara tvungen att kolla lite...vem berättar i första kapitlet på A Dance With Dragons? 

Det var en bra person. Någon jag längtat väldigt mycket efter. Och så bara var jag tvungen att läsa det. Och i nästa kapitel kom....!!! Och jag var bara tvungen att läsa lite till. Och ett kapitel till. Och ett till. Och det är bara att erkänna - jag är nu väldigt mycket igång med A Dance With Dragons och kommer inte att sluta förrän den är slut och jag får sälla mig till skarorna av människor som står och ylar utanför George R.R. Martins dörr och kräver att han blir färdig med nästa bok NU!!

Sorry, ni andra böcker som ligger och skriker i hyllan. Ja, Frostskymning, jag kommer snart till dig. Och Prodigy, du har väntat länge nu, din stackare. Och, ja just det, lilla skräckisen Hjärtlös av Petrus Dahlin som jag är så nyfiken på...äsch, den kan jag säkert klämma in någonstans mellan sidan 100 och 200 i Drakdansarboken. Jag är inte den som är den. Och framförallt är jag en jäkel på slalomläsning.

Gulle dej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar