fredag 17 oktober 2014

Helgen är räddad

Det är fredag - och jag tar med mig lite (nåja) helgläsning hem. Vilken tur att det regnar!



Ulf Nilsson & Lisen Adbåge - Pappa och jag
Jag hoppas på en fin högläsningsbok  här.

Maria Turtschaninoff - Maresi - krönikor från röda klostret
Det här tror jag kan vara riktigt bra fantasy av författaren till bl a Underfors.

Arne Norlin & Sally Astridge - Tidstvillingarna
Svensk tolvårig tjej träffar nya zeeländsk tolvårig kille - deras vardag och bekymmer ser verkligen helt annorlunda ut. Tror det kan bli hur bra som helst.

Ursula Poznanski - Sveket
Nu är frågan: Ska jag älska den, som jag gjorde med Erebos? Eller ska jag avsky den, som jag gjorde med Saeculum?

Åsa Larsson & Ingela Korsell - Pax 1: Nidstången, Pax 2: Grimmen
Jamen äntligen har jag dem i min hand! De har ju funnits ute flera veckor nu (?) - what took me so long??

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas det blir recensioner sen så jag vet vilka jag ska försöka hinna läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Recensioner kommer! :)
      (men kan säga redan nu att PAX-serien får du inte missa)

      Radera
  2. Intressant det du skriver om Sveket. Jag har ju alla tre du nämner som mina tre på tre och har bara läst Sveket än så länge. Den var lite lagom bra, varken älskad eller hatad. Tror att tvåan blir bättre. Ska ta mig igenom både Erebos och Saeculum så blir lite orolig nu när jag läser vad du tyckte. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men i alla fall är Erebos riktigt bra! Och så har jag läst andra som faktiskt gillat Saeculum, så häng inte upp dig för mycket på min sågning ;)
      Ska bli kul att se vad du tycker om dem.

      Radera