torsdag 20 november 2014

Carolina listar ungdomsdystopier...

Idag hinner jag inte skriva något vettigt inlägg här fast jag har både Projekt Rosie och Ruin and Rising som ligger nyutlästa och vill skrivas om. Bokhögarna och måste-göra-sakerna hotar att välta över mig och begrava mig för gott, och i det övriga livet så är vi inne i en mycket intensiv varför-i-hela-friden-bosatte-vi-oss-på-landet-fatta-hur-mycket-vi-måste-köra-barnen-överallt-period.

Men från under bokhögarna vill jag ändå höja ett tipsandets finger (men så heter det nog inte...?) till alla er som gillar dystopier:



Kulturkollo har vi dystopitema den här veckan, och igår skrev jag ett inlägg där jag listade ungdomsdystopier. Boktips till den som redan har läst Hungerspelen-trilogin och Divergent-trilogin och vill ha mer i samma stil. Kolla in listan här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar