onsdag 25 maj 2016

Utlottning: Vinn signerat ex av somrig feel-good!

Den här tänker jag mig mysa med någon fin kväll i uterummet, tillsammans med vin och en eller annan ostbåge kanske:


Jepp. Det är våra syrener, och vår lilla landsväg och min lilla del av försommar-Sverige du ser på bilden också. Näktergalen och göken trudeluttade som besatta i bakgrunden när jag fotade, så dem får du liksom tänka dig. Men visst andas det mys och kravfri sommarläsning? Du kan få boken hem till dig - jag har tre signerade ex att lotta ut! Det enda du behöver göra är att i kommentarerna nedan skriva vilken bok du absolut tänker dig att läsa i sommar så är du med i utlottningen.

Så här skriver förlaget om En sommar på luffen av Eli Åhman Owetz:
När trettioårskrisande Anna-Lisa Johansson ramlar över romanen "Vägen till Klockrike" på en loppis tar hennes liv en ny vändning. Hon fascineras av berättelsen om luffaren Bolle och bestämmer sig för att själv gå på luffen i sommar-Sverige. Skaffa sig mat och husrum genom att måla staket och klippa gräs. Tjäna pengar på det hon är allra bäst på, att fynda dyrgripar på loppis och sälja vidare. Fundera över vad hon vill göra med resten av sitt liv. och kanske finns där ute någonstans en kille för henne?
Jo. Det gör det förstås. Men han dyker upp i form av irriterande raggare i risig Cheva. Och vet ni? Det finns fler böcker om Anna-Lisa, och där verkar det här med loppisfynd verkligen ha blivit hennes grej eftersom de heter Anna-Lisas antik och Flickorna i speceriaffären (där Anna-Lisa är antikhandlare). En sommar på luffen är alltså en prequel till dessa.

Då så, ge mig din sommarläsning så ger jag dig (med lite tur) somrig bok med rester av syrendoft och näktergalssång...

Utlottningen håller på till och med söndag 29 maj!

9 kommentarer:

  1. Jag hoppas hinna med massor av läsning i sommar, bl.a. Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske av Emmy Abrahamsson. Hoppas på tur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är jag också lite sugen på! Jag skriver upp dig.

      Radera
  2. Jag börjar alltid sommaren med Katarina Janouchs bok om barnmorskan Cecilia Lund. Detta året heter den Skugghäxan. Sen blir det den senaste av Sarah Dessen i år är det I dina ögon. Ingen sommar för mig utan Janouch och Dessen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk om de visste att de är dina sommargörare, Dessen och Janouch! :) Jag har skrivit upp dig!

      Radera
  3. Åhh vilken rolig grej! En bok som jg bara måste läsa i sommar är Ceremonin (The selection 1) av Kiera Cass! Kärlek & fantasy i en ungdomsbok + snygga klänningar på omslaget kan bara bli bra (eller har jag för höga förhoppningar?!).
    Kram till dig!
    Hanna Sällström

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tagit hem den jag också, och har också höga förhoppningar på den! Min dotter har läst den (på engelska för något år sen) och säger att den är rätt fånig men på ett bra sätt. Typ. Jag tänker att den är perfekt sommarläsning. Kul att höra ifrån dig, hoppas du har det bra!
      Kram Carolina
      (och har skrivit upp dig till utlottningen)

      Radera
    2. Aha! Men det låter lovande, jag gillar nog lite fånigt, haha!
      Jag försöker följa dig lite på bloggen, tycker det är kul!
      Ha det bra! Kram

      Radera
  4. Tårpilens år av Lupina Ojala kommer jag absolut läsa någon gång i sommar. En sommar på luffen vore inte helt fel att läsa heller. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där boken har jag också varit nyfiken på. Och så har den så snygg framsida!

      Radera