lördag 5 maj 2012

Carolina-arkivet

Jag har precis kommit igång med min bokblogg, och skriver om böcker jag läser just nu. Jag skriver också inlägg om böcker jag läst det senaste året, och kommer att fortsätta med att skriva om böcker jag läst tidigare och som jag vill ha med i min blogg. Men det är svårt att välja och jag har läst så mycket som är bra (och tyvärr så mycket som inte är bra alls...). Jag har tre pärmar som är fullproppade med utlåtanden om böcker och det kommer att ta sin lilla tid att skriva in allt det i bloggen - men jag vill ju dela med mig av allt jag läst! Jag vill att du som arbetar med eller är intresserad av barns och ungas läsande har nytta och glädje av min blogg!

Så nu vill jag att du som vill ha ett inlägg om en särskild bok (barn- och ungdomsbok) du vill veta mer om berättar det för mig, så skriver jag om den boken, om jag har läst den. De tre fullproppade pärmarna vill testas!!
Skriv din bokförfrågan i en kommentar till det här inlägget eller maila till mig på landin.carolina-snabela-gmail.com.

3 kommentarer:

  1. Karin Valastig9 maj 2012 kl. 22:20

    Högläsningsbok till våra killar 10 o 12 mottages gärna

    SvaraRadera
  2. Hej Karin!
    Det finns gott om bra högläsningsböcker, och jag tänker att jag ska skriva in många här i bloggen. Fast det kommer att ta sin tid...
    Av dem jag redan har skrivit in finns ett par mycket bra högläsningsböcker: Spökriddaren och hans väpnare, Rico, Oskar & skuggorna i gårdshuset, En hund och hans pojke, Kaspar - en kunglig katt.
    Men så kollade jag igenom listan jag har över alla böcker jag läst och hittade ett antal böcker jag tror dina pojkar skulle gilla som högläsning. Jag kommer att lägga in dem i bloggen så fort jag kan - de närmaste veckorna i alla fall:
    Reckless (Cornelia Funke)
    Den glömda skogen (Gillian Cross)
    Böckerna om Kurt (Erlend Loe)
    Vren - de glömda rummen (Lotta Olivecrona)
    Fablehaven - Den förbjudna skogen (Brandon Mull)
    Alex Dogboy (Monica Zak)
    Smaragdernas bok (John Stephens)
    Onkel Montagues spökhistorier (Chris Priestley)

    Den som väntar på något gott väntar...alldeles för länge.

    SvaraRadera
  3. Tusen tack! Sommaren är räddad,!

    SvaraRadera