fredag 9 maj 2014

Och den. Och den...och den! Och den också!!

Jag håller ju på att sammanställa min egen bästa-hundra-böckerna-jag-läst-lista? Alltså, det ska vara en lista över de bästa böckerna jag läst, någonsin, så eftersom jag större delen av mitt liv inte fört läsdagbok så är det ett djupdykande i bokhyllor på biblioteket och läsande av listor på nätet av klassikerlistor, bästa historiska romaner, bästa fantasy, bästa...allting, och så försöker jag på så sätt minnas tillbaka allt det jag läst och plocka russinen ur kakan.

Jag har nu en lista med....ja, vi kan väl säga "fler än hundra". Och bieffekten? Jo, det är den att min vill-läsa-lista har ökat med ungefär tjugo titlar. Herregud vad jag har hittat mycket jag vill läsa!

Och på skrivbordet på jobbet, efter de där rundorna gå-runt-titta-hyllor-ha-lite-fria-associationer-om-min-läsning-genom-tiderna? Det ligger en hotande hög med böcker där. Som ska lånas hem. Som inte kunde motstås.

Ni vet - det har sagts förr, men aldrig har jag känt av det så mycket som idag, tror jag:

Så många böcker. Så lite tid.

2 kommentarer: