lördag 31 maj 2014

Fyrahundrafemtio en lördagskväll

Häromdagen fick jag nya bokmagasinet Fyrahundrafemtio i brevlådan. Trevligt! Första snabba genombläddringen visade att här fanns mängder och åter mängder av intressanta grejer att läsa.



Nu: lördagskväll, och en perfekt stund att försjunka riktigt i detta magasin. Gillar jag? Ja!

Jag gillar blandningen! Här finns korta, snabba, roliga saker om litteratur att läsa, som t ex kartläggningen av fiktiva litterära svenska städer. Här finns långa fördjupningar - om olika författare eller litterära företeelser. Inte visste jag att jag borde läsa något av Val McDermid, till exempel. Det borde jag, förstår jag nu. Och en djupdykning i det där livet jag kanske hade velat ha ifall jag inte hade blivit bibliotekarie - att jobba med bokutgivning. Det är intressant!




Hejdå, hörni, lördagskvällen tickar på och jag har andra intressanta artiklar som ska läsas.

6 kommentarer:

  1. Den har jag också hört ska vara riktigt bra. Med jag har helt glömt att gå och köpa första numret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är till och med andra numret, så nu har du massor att läsa :)

      Radera
    2. Jag vet, och det är just detta som är problemet... Lär bli svårt att få tag i första numret nu.

      Radera
    3. Du menar ta sig till en institution för att låna ett magasin som någon annan eventuellt redan fingrat på och sedan tvingas lämna tillbaka det inom en bestämd mängd dagar!? Inte riktigt min grej...

      Radera
    4. :D
      Kanske inte, nu när du framställer det så...

      Radera