torsdag 1 maj 2014

Hon, jag, äppelträd och läsro

Vi har en läshelg på ingång!

Förra sommaren åkte jag och min dotter iväg på läshelg. Vi tog husbilen och varsin trave böcker och körde till Ystads camping, bullade upp med ostbågar och godis och läste i två dygn. Regnet öste ner men vi hade det helt förträffligt.

Nu ska vi göra om samma sak. I morgon lastar vi in oss själva, myskläder, godis och vin och varsin försvarlig trave böcker i husbilen. Sen kör vi iväg till någonstans där det är vackert och lugnt, och sen...ja, sen läser vi. Oäkte maken och sonen får inte följa med. De får sitta hemma och spela datorspel och sånt där som de envisas med.

Och var är det vackert, då? Kivik, tänkte vi. Jag tror att äppelträden blommar där nu. Så, utsikt över havet och de blommande äppelträden, och så massor av läsning på det. DET är vad jag kallar en avkopplande helg.

De här böckerna har jag med mig:



Nä, givetvis hinner jag inte igenom allihop. Men några är väldigt snabblästa barnböcker, och några vill jag alternera emellan.

2 kommentarer: